Standaryzacja zachowań pracowników w określonych momentach przyczynia się do wzrostu wydajności, a co za tym idzie, potencjalnie może zwiększyć przychody firmy. Kluczem do tego jest podejście procesowe do zarządzania, w wyniku czego powstanie mapa procesów. Dzięki temu każda czynność, jaką się wykonuje w przedsiębiorstwie zostanie dokładnie opisana, a rola pracownika – dokładnie zdefiniowana.
Wykorzystanie gotowych wzorców
Alternatywą dla żmudnego przyporządkowywania ról do osób oraz do zadań, definiowania zjawisk- wyzwalaczy i opisywania produktów kocowych, jest wykorzystanie gotowych wzorców jakimi są szablony procesów biznesowych. Oczywiście, należy je odpowiednio dopasować do profilu firmy, inaczej bowiem funkcjonuje przedsiębiorstwo stricte produkcyjne, a inaczej pośrednik handlowy lub finansowy.
Szablon procesu zawiera gotowy model danej operacji, ułatwiający dopasowanie jego wykonawców do określonych zadań. Dzięki temu wdrożenie nowego procesu jest o wiele szybsze i łatwiejsze, bowiem, na podstawie analogii, dopasowuje się istniejący proces do nowych potrzeb. Takie podejście znacząco ułatwia zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie i znacząco skraca okres wdrożeń nowych produktów lub usług.